luni, 19 martie 2012

Supa de salată cu sau fără slanină, azi fără slănină!




Gusulita:   Acum, în prag de primăvară, am avut, într-o zi, chef de o supă de salată. Trebuie să vă spun că, in mica mea familie de la München, eu sunt singura căreia îi place această supă, de aceea nu o pregătesc foarte des, deşi ea, ca multe din bucatele preferate, îmi aminteşte de copilărie. De vremea când nu se găsea salată la supermarket şi vara şi iarna, când ea, salata verde, minunata lăptucă, modesta locatară a grădinilor rustice, dar şi urbane, din orăşelele noastre romantice, tradiţionale, răsărea, firavă, în gradina bunicilor mei , primăvara, fiind printre primele legume ce se puteau culege, şi, astfel, dintr-o mână de salată fragedă, o feliuţă de slănină, ouă şi niţel mărar, bunica mea pregătea această supă cu iz primăvăratic, foarte dragă bunicului... care, de altfel, îşi iubea enorm straturile frumos lucrate, petrecea mai tot timpul liber acolo, şi venea, mândru cu cele câteva fire şi cu cele câteva frunze înrourate. “Eli, spunea el, zâmbind timid şi încrezător, hai să facem o supă bună!”… Zic iar, cum am zis şi altă dată: O, tempora! Şi adaug, după un genial cântec oltenesc: “Nu ştiu, dealul s-a lungit,/ Ori eu am îmbătrânit…”.
Eu am ales, de data aceasta, o variantă dietetică, pentru că m-am hotărât, ca în fiecare an, să nu mănânc carne până la Paşti. Vă asigur că a fost foarte gustoasă. Dar voi puteţi, desigur, să o îmbunătăţiţi cu slăninuţă prăjită...

Avem nevoie, pentru 4 porţii, de:

o salată verde
o lingură de ulei
o lingură de făină
1-2 căţei de usturoi
1/2 ceapă
2 ouă
boia
sare
aceto balsamico alb, 2-3 linguri
mărar tocat sau pătrunjel verde tocat
3-4 linguriţe de smântană, după gust

Am zdrobit usturoiul, am tăiat ceapa mărunt şi le-am călit într-o lingură de ulei. Eu la astfel de mâncăruri folosesc un ulei neutru, de floarea soarelui sau de rapiţă. Dacă vreţi să puneţi slănină, atunci topiţi câteva felioare la foc iute, nu mai trebuie să adăugaţi ulei, şi, în untura topită rezultată, căliţi ceapa şi usturoiul. Eu am ales, precum vă spuneam, varianta dietetică... Am adăugat boiaua şi făina, având grijă să nu se ardă, pentru că, într-o asemenea eventualitate, boiaua capătă un gust amar, am turnat cam 1,5 l de apă şi am lăsat acest amestec să fiarbă un pic. Când a dat în clocot, am aşezat înăuntru salata spălată şi tăiată în bucăţi potrivite, şi am mai lăsat supa pe foc câteva clocote. Am acrit-o cu aceto balsamico bianco, dar voi puteţi apela şi la oţet. Eu am mereu în casă acest aceto, care e mai dulce, mai blând şi mai aromat decât oţetul obişnuit. Nu vă sfătuiesc însă să folosiţi aceto clasic, este prea închis la culoare, nu se potriveşte în acest caz.

Am bătut cele două ouă şi, când salata a fost fiartă, le-am turnat  în supă.
Nu uitaţi să puneţi mărar sau/ şi pătrunjelul tocat, şi, desigur, o linguriţă de smântână.

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu