marți, 18 decembrie 2012

Biscuiți-sau altfel spus- keksuri !




De fapt, nu știu cum aș putea numi altfel aceste prăjiturele, care pot fi savurate în forma lor brută, însă și decorate și îmbunătăţite, fie cu o glazură, fie cu fructe confiate incluse în aluat, fie lipite laolaltă cu gem. Se potrivesc perfect la ceai sau la cafea, dar tot atât de bine se înscriu și în colecția fursecurilor de Crăciun. La bază este același aluat fraged.
De data aceasta, am ales varianta cea mai simplă. Am frământat aluatul, l-am întins şi am tăiat diferite forme. Nu aveţi forme? Folosiţi un păhărel.



Iată reţeta aluatului fraged:
200 g făină
100 g unt
75 g zahăr
Un praf de sare
Un pachet de zahăr vanilat
Un ou
Amestecaţi făina, sarea, zahărul vanilat și zahărul, adăugați untul, tăiat bucățele, și oul.
Din aceste ingrediente frământați un aluat omogen, nu prea moale, lasați-l să se odihnească o oră în frgider, întindeți apoi o foaie, de 50-60 mm, pe o suprafață înfăinată, și tăiați forme, după dorință. Coaceți-le în cuptorul încins la 160 de grade cam 10-12 minute. Aveți grijă să rămână deschise la culoare. Le puteți orna sau nu. Se păstrează minunat, în cutii de tablă, timp de câteva săptămâni, dacă le ascundeți bine.
Mă întreb de ce nu facem mai des acești biscuiți, în loc să cumpărăm produse industriale scumpe și cu aditivi alimentari ?

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu