duminică, 31 mai 2015

Sărmăluțe în frunze de gulii





Eu împart fără doar și poate pasiunea românilor pentru preparate din carne tocată. Chiftele,
 umpluturi. Mai ales acuma vara,când pe lângă sarmalele din varza dulce se pot umple tot felul de legume: ardei și roșii, dovlecei si vinete ! Și, deși stiu că sărmăluțele cele mai cunoscute sunt în foi de viță sau de ștevie, eu prefer frunzele de gulii. Și ele au un gust ușor acrișor și se potrivesc de minunue cu mărarul și cu smântâna !
Astfel încât mare mi-a fost bucuria când într-un aprozar turcesc pe care îl frecventez destul de des și cu plăcere să găsesc un snop din sus numitele frunze.
Nu vreau să jignesc gospodinele cu experineță descriind in amanunțime procedeul de fabricare al acestor apetisante sărmăluțe, mă gândesc însă ca am tinere preitene sau prieteni, răspândiți in lumea largă care, poate vor citi cu atentie instrucțiunile mele .


Pentru 20-25 de bucăți, avem nevoie de: 

500 g de carne măcinată ( Eu folosesc cea combinată de porc și vită, dar voi puteți ruga măcelarul să macine carne de vițel sau cotlet de porc. Un pic de grăsime însă, nu strică)
O 1/2 ceașcă de orez
O ceapă
Un ou
Sare
Piper
O ingurița de boia
O lingurița de verdețuri ( pătrunjel tocat, mărar)
20-25 de frunze de gulii
Smântână pentru servit.

Pergătim frunzele: le spălăm cu apă rece după care le opărâm în apă clocotită, doar puțin, două trei minute. Tăiem cozile și nervurile groase,
Amestecăm carnea, oul, orezul și celelalte ingrediente si obținem astfel umplutura. Punem căte o lingurița aproximativ pe fiecare foaie, rulăm impingem capetele spre interior pentru a le inchide  și sărmăluțele rezultate le așezăm intr-o cratiță mai mult plată decât inaltă. 















O așa zisă oală de tuci ar fi indeală dacă aveti. Păstrează o caldură constantă multă vreme. Le acoperim cu apă si le fierbem încetișor. Puteți după ce au fiert să preparați un sos alb cu mărar. Eu m-am limitat să las să scadă zeama și să le servesc cu smântână și pâine albă !
Delicios ! 




















Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu