joi, 8 februarie 2018

Pulpa de Porc la Slowcooker


                                  


Ma credeti sau nu, cea mai buna varianta de a gati carnea este a o face la temperatura scazuta, 90-100 de grade. Pentru treaba asta Slowcooker sau Crockpot este instrumentul ideal.
Am  cumparat o bucata frumoasa de plupa de porc care ar fi fost in sacrilegiu sa o usuc in cuptor la 160 de grade, ce sa mai discutam de consumul de energie. Cred ca am amintit ca dupa instructiunile de folosire consumul acestui vas electric este echivalent cu acela al unui bec. Nu, nu am procente de la firma producatore, nu fac reclama pentru acest produs, va relatez doar in din experienta.
Am folosit:
1 kg de carnea de porc 
O bucata de telina
Doi morcovi
O radacina de patrunjel
O bucata de praz ( 10 cm)
O ceapa
O lingura de Pasta de rosii
O lingurita de zahar praf
Un pahar de apa
Nu pahar de von
Sare
Piper
Cimbru uscat
O lingura de ulei
Am spalat carnea, am zvantat-o, si am prajit-o jur imprejur, intr-nu pic de ulei neutru.
In aceeasi tigaie am caramelizat zaharul, l-am stins cu suc de rosii si vin, am lasat sa fiarba Doug clocote, am adaugat legumele  curatate si maruntite si paharul de apa,  cu un cub de concentrat de legume. Acest amestec l-am turnat in vasul de ceramica al slowcooker- ului, am plasat carnea si am Rreglat la 100 de grade, trei ore si jumatate.
Puteti, desigur, sa plasati friptura innabusita si in cuptor sau pe plita, acoperita, la 100 de grade. Secretul este : temperatura scazuta si timp indelungat.
Dupa timpul scurs in care mi-am vazut de treaba, am scos carnea sa se zvante un pic, am maruntit cu in blender vertical legumele pentru un sos aromat si consistent.
Am servit carnea felii, cu sos si cartofi.
Carne e moale, onctuoasa, ca untul. Se poate bine manca si rece!

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu